4 Ağustos 2007 Cumartesi

ISPANAKLI BÖREK














Bu börek tarifi bana ait ıspanaklı böreği ben bu şekilde çok seviyorum ve sık sık yapıyorum,tarifi ölçüyle veremedim bunuda herkes istediği kadar malzemeyle yapabilir...

ISPANAKLI BÖREK
Malzemeler:
1Paket yaş maya(zar maya)
Un
Tuz
1Tatlı kaşığı şeker
Ispanak
Kuru soğan
Baharat
Sıvıyağ
Üzerine sürmek için 1yumurta sarısı
Susam veya çörekotu

Yapılışı:
İlk olarak maya ve şeker biraz ılık suda eritilip,2çorba kaşığı sıvıyağ eklenir yavaş yavaş un ve tuz ilave edip arada su ekleyerek yoğrulur.Yoğrulan hamur mayalanması için 1saat kadar dinlendirilir.
Diğer tarafta sıvıyağda kıyılmış soğan kavrulur ve yıkanmış doğranmış ıspanak ilave edilir,tuz ve baharatlarda eklenip biraz daha kavrulur ve ocaktan alınır.
Mayalanan hamur açılır üzerine ıspanaklı harç yayılıp hamur rulo yapılır ve
yağlanmış tepsiye alınır üzerine yumurta sarısı sürülüp susam serpilir 200dereceli fırında pişirilir,fırından çıktıktan ve soğuduktan sonra dilimlenip servis yapılır.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: