23 Ağustos 2007 Perşembe

LAZANYA











































Lazanya benim favorilerimin arasında eşimde çok sevdiği için sık sık yapıyorum halaa lazanya denemeyenler varsa tavsiyemdir hiç pişman olmayacaksınız)))))
Burdaki satılan lazanyalar haşlanmadan yapılıyor türkiyedekiler bildiğim kadarıyla haşlanıyor öyle ise eğer haşladıktan sonra yapmanızı öneririm.


LAZANYA
Malzemeler:
1Kutu yaprak lazanya
400gr.kadar kıyma
1Kuru soğan
2Diş sarımsak
Az sıvıyağ
1Kutu sıvı domates püresi
1Tatlı kaşığı biber salçası(konmayabilirde ben koyuyorum)
Tuz
Baharat

Beşamel sosu için:
1Çay bardağı kadar sıvıyağ
3Çorba kaşığı un
3Su bardağı süt
Az tuz

Üzeri için:
Rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:
İlk olarak kıymalı harcı hazırlamak için sıvıyağda kıyma kavrulup doğranmış soğan,doğranmış sarımsak eklenir birazda böyle kavrulup buna tuz,baharat,domates püresi,salça eklenip birazda böyle pişirilir.
Diğer tarafta beşamel sosu hazırlamak için 1çay bardağı kadar sıvıyağda 3kaşık un kavrulup üzerine süt ilave edilir tuz eklenip devamlı karıştırarak koyulaşıncaya kadar pişirilir.
Bir fırın tepsisi yağlanır veya yağlı kağıt serilip lazanya yaprakları dizilir(ben 6tane dizdim tam 6kişilik çıkıyor) hepsinin üzerine tek tek beşamel sosdan gezdirilip onunda üzerine kıymalı harçtan konulup tekrar lazanya yaprağı konur ve bitene kadar böyle devam edilir bitince (en üstte lazanya yaprağı olacak) kaşar rendesi serpilip 200 dereceli fırında 20dk kaşarların üzeri hafif kızarana dek pişirilir.20dk sonra fırın kapatılıp tepsinin üzeri folyo kağıdıyla örtülür ve fırının içinde 10dk böyle bekletilir ben böyle yapıyorum ozaman daha yumuşacık oluyor.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: