5 Mayıs 2008 Pazartesi

P.D.Ç.S.E 22-DONDURMAA
























Bu evde hazırlayabileceğiniz çok pratik ve nefis dondurma tarifimde P.D.Ç.S.E22 ye ev sahibeliği devam eden canım FATOŞUM için...

DONDURMA
Malzemeler:
2Adet yumurta
1Çay bardağı şeker
2Paket vanilya
2Paket krem şanti(ben sade kullandım ama isteğe göre çilekli,kakaolu v.s.kremşanti kullanılabilir)
2Su bardağı soğuk süt

Yapılışı:
İlk olarak geniş bir kaba yumurtaları alıp şeker ve vanilyalarla birlikte bembeyaz ve köpük köpük oluncaya kadar iyice çırpalım.(çırpma işlemi önemli mümkün olduğunca çok çırpılmalı)
Ayrı bir kaba 2su bardağı sütü ve 2paket kremşantiyi alıp mixerle koyulaşıncaya dek çırpalım..
Önceden çırptığımız yumurtalı karışımı kremşantiye yavaş yavaş ekleyip tekrar çırpalım uygun bir kaba dondurmamızı boşaltıp üzerini düzeltip buzluğa koyalım en az 5saat buzlukta bekletelim dondurma kıvamına geldiğinde çıkarıp servis yapalım arzuya göre üzeri çikolatalı sosla süslenebilir..
Afiyet olsun...

55 yorum:

Adsız dedi ki...

canim bu dondurma sahane ya serabim tarifi aldim sahane tek kelimeyle,guzel yorumuna kurban olayim inci tanem çok sagol seni çok seviyom. nefis bir lezzet yapmissin ve sunmusun bizlere,emegine saglik,optum.

Adsız dedi ki...

günaydın canım hımmmm dondurma bayılırım hemde evde yapılıyor.nefis.ellerine sağlık mutlaka deneyeceğim.sevgilerimle nilgün

Adsız dedi ki...

canım serabım.. güzel serabım.. dondurma mı yapmıs.. yerım o dondurmayı ben:)) ellerine saglık canımın içi. harika valla. bende heveslenıyorum ama yapamazsam dıye korkuyorum.. ama denemekte fayda var dı mı..
afıyet olsun hayatım sıze..
opuyorum canım..
yıen katıldıgın için cok tesekkur edıyorum..
iyi haftalar:)


Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek:)
isim: fatos tuncay
site adı: http://fatostuncay.blogcu.com/
Tarif : Damalı Kek
Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/
Tüm hayallerinin hayırlısıyla gerçekleşmesi dileği ile;

SEVGİLERİMLE;

FATOŞ

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Havalarda ısınıyor dondurma zamanı geldi... Bol bol yapıp yemeli meyveli çikolatalı... Serapcığım ellerine sağlık, çok güzel görünüyor...

Sıcacık sevgiler...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydınnn ilk yorum benden sanırım ellerine sağlıkk havalarda ısınıyor dondurma iyi gider

ceyt dedi ki...

dondurma denince, akan sular durur.çok severim.serapcım ellerine sağlık, nefiss bir dondurma olmuş.ne güzel canımız isteyince yapabiliriz.
öpüyorum tatlım sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerinize sağlık,bayılırım dondurmaya:)
Hayırlı bir hafta diliyorum...

Disalce dedi ki...

merhaba canım...

geçen sene sürekli yapardım bundan..

ellerine sağlık..nefis görünüyor...

Adsız dedi ki...

nefis olmuş bu dondurma canım.eline sağlık.tam yaz günlerine yaraşır olmuş.

Adsız dedi ki...

Serabım ben geldim :)) şekercim dondurma muhteşem olmuş Ellerine sağlık bi tanem

Adsız dedi ki...

yaşasın yaz geldi dondurma pratik ve güzell

ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

dondurman şahane olmuş.üstelik çokta lezzetli görünüyor.ellerine sağlık
yersofrasi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

serabım dondurmamı yapmıs valla bravo. ben hıc dondurmayı kendım yapmadım henuz. senınkı basbaya dondurma olmus yaa ellerıne sağlık canım sıcaklarda serın serın yemek için bol bol yapıp dondurucuda hazırda tutmak lazım :)

güzel bır hafta dılerım canım

emelinmutfagi.blogcu.com

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık canım.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canımcım,
Üç yıl öncesine kadar ağzıma dondurma koymazdım biliyor musun?
Şimdi deli gibi dondurma seviyorum ama sadece Mado!
Fıstık ve kestane...
Seninki de bana öyle kötü bakıyorki nasıl dayanacağım yarına kadar? Kalk yap da olmaz ki..Gece gece..mado kapanmış mıdır?
Öpüyorum birtanem, ellerine sağlık kucak dolusu sevgilerim sana..

Adsız dedi ki...

Canım benim dondurma harika olmuş ellerine sağlık.Bayıldım inanki uzanıp alasım geldi.....

lezzetmutfağı.......

Adsız dedi ki...

Serapcım ellerine sağlık bende bayuılırım dondurmayaa..

Ayse Pamuk dedi ki...

nasıl severim anlatamam ellerine sağlık canımcım

. dedi ki...

SERAPCIGIM MUHTESEM GÜZEL OLMUS CANIM,TAMDA BU SICAK HAVALARDA IHTIYACIMIZ OLAN TARIF BU.
BOL BOL DONDURMA YIYECEGIZ SERAPIMIN TARIFIYLE INSALLAH:)
CANIM IYI GECELER DILIYORUM COK ÖPÜLDÜN SERAPIM:)

EZGi :)) dedi ki...

canım çok basit hemde çok harika mutlakadeneyeceğim ellerine saglık kocaman sevgiler

tülin dedi ki...

Evde yapılan dondurmaları çok severim Tülay ablam eskiden evde ne çok dondurma yapardı, ama şimdi tariflerini bile unuttuk. Bu yüzden tarifin için sağol canım. Dondurman nefis görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

canim dondurmaya bayilirim ama doyasiya yiyemiyorum hastaliktan korkuyorum ama senin kaseye hayir dememeline saglik canim

şengül dedi ki...

serap'cım döktürmüş'sün gene ellerine sağlık harika gözüküyor

sadiye dedi ki...

vayyyyyyyyyyy evde dondurmam yapılıyormuş.
İnanki bunu yapacam
söz ettiğin malzemeler bende hazır
ellerine sağlık
paylaşım için teşekkürler.
(Allah Allah yumurta öylemi hayret demek yumurta konuyor diyorum kendime:) )

SİBELL'CE dedi ki...

ayy ablam bnm dondurmayı çok sevdiğimi bilirsin ..ama diyette olmasam bile yiyemem biliyorsun diş operasyonu anladın sen onu .Aşkım algida malgida halt etmiş bu dondurmanın yanında ellerine sağlık bebiiiiii

Adsız dedi ki...

saat 23:11 de
eşime
canım dondurma istiyor
desem
sence bana
ne der?
cevap:
hadi uyu artık!!!
eskidendi o nazlar:))
öptüm canımcım uzaklardan kucak dolusu sevgiler bıraktım:))
sibel e de sevgilerimi söyle:)


***

Serap ım niçin c box eklemiyorsun bir tane? çok rahat gerçekten...

peynir hösmelimi dedi ki...

Eline saglik canim.Hepimiz bayiliriz dondurmaya.Helede artik bu mevsimde degilmi.
sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Bahar havasi nihayet almanyayada geldi,artik bol bol gezdigimiz yerde gördügümüz yerde eis yiyioruz,evde hic denemedim tembel olursa insan benim gibi.eline saglik canim nefis olmus

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık canım,
nefis görünüyor.
sevgiler..

Adsız dedi ki...

SERABIMM HELE ŞÜKÜR MUHTEŞEM BİR TARİF GELMİŞ.BAYILIRIZ BİZ AİLECEK DONDURMAYA.TARİFİN ÇOK HOŞ VE PRATİK.TARİFİ ALDIM, DENİYCEM İNŞALLAH.HEM EVDE , HEM HER İSTENDİĞİNDE YAPILABİLİR.GÖRÜNÜM MUHTEŞEM.SOSLA HARİKA OLMUŞ.ELLERİNE SAĞLIK BİTANEM.ÖPTÜM.

sadiye dedi ki...

benim aklım hala senin bu ıspanaklı tarifinde. üçgen şeklinde ne kadarda güzel görünüyor. ama bir türlü yapamadım daha.sevgiler bu seferki dondurmayı birlikte yaparız.
Demek ki insan evde de herşeyi yapıp pişirip hazırlayabiliyormuş vay be :)
Benim bundan haberim yoktu (aramızda)dondurma yapmak pastane işi sanırdım.

Adsız dedi ki...

slm canım.valla helal olsun sana dondurman harika görünüyor.ellerine sağlık.katkısız temiz olarak çocuklarımıza yapabiliriz.ellerine sağlık.sevgilerimle

Gönül dedi ki...

anaaaaaaaaaaa evde dondurmamı yaptın vayy beee marifetli gacısın vesselam elciklerine sağlık cankuşum.....sevgilerimle öpüyorum

nagehan dedi ki...

Serapcım selam canım,,,

Dondurmaya bayılırım, ellerine sağlık....tarifini aldım, çünkü senin tariflerden deendiklerim hep çok güzel oldular....

Sütlacı yaptım geçen, çok güzel olmuştu tarif için sağol gülüm....


SEvgiler
Nagehan

. dedi ki...

Dondurma istiyorum seraaaap...!
Nasil hemde coook canim cekti simdi dogruuu buzluga gidecegim.Seninki gibi taze dondurmanin tadi gibi olmasada ancak keser beni:)
Serapim cok tesekkür canim güzel yorumun icin.Cok öpüldün:))))

. dedi ki...

Dondurma istiyorum seraaaap...!
Nasil hemde coook canim cekti simdi dogruuu buzluga gidecegim.Seninki gibi taze dondurmanin tadi gibi olmasada ancak keser beni:)
Serapim cok tesekkür canim güzel yorumun icin.Cok öpüldün:))))

Adsız dedi ki...

selam...eline saglık canım...pek canım çekti şimdi dondurma....bu satte nerden alayım..artık bakmakla yetinecegim:)))sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

slm arkadaşım.hayırlı cumalar dilemek için uğramıştım.hayırlı cumalar ve sevgiler

Adsız dedi ki...

selam sana :)
sadiye

sarımutfak-hande dedi ki...

CNM YAZI GETİRMİŞSİN NEFİS OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİYLEKAL

Adsız dedi ki...

Serap ım ,
Bahar mahmurluğumu yorgunluğu mu? Nerelerdesin canımcım? güzel tariflerini bekliyoruz gülüm...:))
hadi öptüm çok sevgilerimle:))

Unknown dedi ki...

Serapcigim vallahi supersin harika olmus dondurma ahaha simdi olsada yesem canimi istettin. Bende hazir dondurma tozlarindan aldim, ama cesaret edipte deneyemedim.Ama mutlaka deneyecegim canim benim cok optum.Anneler gununu en icten duygularimla kutluyorum. kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

MERHABA ARKADASIM BIR GUN BAHAR OLMAK ISTERSEN CICEKLERIN DAIMA ACIK OLSUN BIR GUN CICEK OLMAK ISTERSEN YUZUN HEP GUNESE DONUK OLSUN VE BIR GUN BIRINI SEVERKEN KALBIN HEP ONUNLA OLSUN
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

Adsız dedi ki...

canımcım,
Olsun madem öyle oslun:))
NAsıl mutlu oluyorsan öyle olsun...
Dinlen sonra güzel tariflerinle gel yine bekliyorum tamam mı?
PAzarın güzel geçsin sevgilerimle:))öptüm canımcım

Adsız dedi ki...

Süper olmus canim, ellerine saglik. Anneler gününü kutluyorum. Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

canim anneler günün kutlu olsun,yuvanda huzur hic eksik olmasin

Adsız dedi ki...

Serabcım güzelim benim..Dondurma
süpeer valla..O kadar çok severimki
Bundan sonra dondurmalar senden:)
Ellerine sağlık canım
ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN!!
Sevgiler Canımın İçiii...

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Anneler gününü en içten dileklerimle kutluyorum.
Sonrasında ise uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü vakit bulupta hayata geçiremediğim KAHVALTI ŞENLİĞİ etkinliğimi başlatmak istiyorum. Artık yaz yavaş yavaş gelirken, güneş o güzel yüzünü bize göstermeye başladı. Güneşi görüpte pazar kahvaltılarını bir şölen haline getirmezmiyiz ?? Tabiki getiririz. İşte bu etkinliğin amacı da bu. Çiçeklerle dolu bahçe ve balkonlarımızda bütün aile bireylerinin toplandığı bir günde kahvaltı masalarımızı şenlendirecek alternatifleri bu sayfada paylaşmak istiyorum. Dilediğin herşey örneğin; Omlet çeşitleri, şarküteri çeşitlerinin sunum ve hazırlanışı, kolay börekler, kanepeler, kahvaltı tabakları aklınıza gelebilecek herşeyi benimle paylaşabilirsin. Etkinliğim 14 mayıs ta başlıyor bitiş tarihi ise 8 haziran. Bugün den itibaren mail adresime tarifini gönderebilirsin. Bu aralıkta mutfaktayim10@hotmail.com adresime göndereceğin mailine isim, blog ismi, şehir/Ülke ve tarif adıyla birlikte mail atmanı rica ediyorum. Atacağın mail o güzel sayfana uğrayıp harika tarif ve resmini alıp kendi sayfamda yayınlamama sebep olacak. Katılımını bekliyor ve kolaylıklar diliyorum :)

Bu arada sayfamın sağ üst köşesinde göreceğin KAHVALTI ŞENLİĞİ isimli bannerı da sayfanda görmek beni onurlandıracaktır.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canımcım,
Ben de tüm annelerin gününü kutluyorum:)
Allah herkesin gönlünce versin..
ben de seni seviyorum , hoş kal:))

Adsız dedi ki...

canımın içi o guzel mesajın ıcın cok tesekkur edıyorum.
annenın ve tum annelerın anneler gununu kutluyorum:)
cok opuyorum serabım canım benım:)
ıyı haftalar dılıyorum..
herzaman beklerim hayatım..

fatostuncay.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canımın içi o guzel mesajın ıcın cok tesekkur edıyorum.
annenın ve tum annelerın anneler gununu kutluyorum:)
cok opuyorum serabım canım benım:)
ıyı haftalar dılıyorum..
herzaman beklerim hayatım..

fatostuncay.blogcu.com

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 23
http://porselendemlik.blogcu.com ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com ve
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.

Akşamüstü sohbetine gelen dostlara
Hanımlarla yapılan günlere
Beş çayına gelen misafirlere
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

12 Mayıs 2008 (pazartesi) , 25 Mayıs 2008 (pazar)
tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 23
http://www.deryadanlezzetler.com arkadaşımızda düzenlenecektir..
Tüm blogcu arkadaşlarımızın katılımlarını bekliyoruz..

22, etkinliğimize harika bir ev sahipliği yapan
http://fatostuncay.blogcu.com/ arkadaşımıza ve
tüm katılımcılara sonsuz teşekkürler ediyoruz..
Sevgilerimizle..

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
Yayına Hazırlayanlar
http://nasibim.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Sorumlu Müdür
http://selmahlc.blogcu.com
Grafik Tasarım Düzenleme
Yağmur İpar

Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
Bunun için yapmanız gereken tek şey:

Adınızı
Sitenizin adresini
Dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
Tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır.

Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

ANNE OLAN VE OLACAK OLAN BÜTÜN BAYANLARIN ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN!

Adsız dedi ki...

KELIMELERLE ANLATILAMAYAN FEDAKARLIK VE KARSILIKSIZ SEVGIYI, TARIF ET DESEN BANA HERHALDE SADECE "ANNE" DERDIM..ANNELER GUNUN KUTLU OLSUN...

www.yenitadlar.blogcu.com

yusuf ziya dedi ki...

selamlar.. tarif çok hoşuma gitti.. muhtelemen bugün akşama deneyeceğim .. ama kafama takılan .. 2 tam yumurta mı koyacağız yoksa sadece beyazı mı ..

teşşekür ederim..

yaşasın yemek yemek ...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Sevgili Yusuf Ziya öncelikle ziyaretinize çok teşk ederim...Tarife geince 2Tam yumurta kullandım,ilginize teşkr ederim umarım beğenirsiniz sizde..yine beklerim..