12 Mayıs 2008 Pazartesi

LAHANA BOHÇASI



















LAHANA BOHÇASI
Malzemeler:
Beyaz lahana yaprakları
Kıyma
Kuru soğan
Pirinç
Maydonoz
Biber salçası
Domates salçası
Sıvıyağ
Nar ekşisi
Tuz
Baharat
Üzeri için domates

Sosu için:
Salça
sıvıyağ
tuz
Sıcak su

Yapılışı:
Önce lahanaları haşlayıp soğumaya bırakalım..
Diğer tarafta bir kaba kıyma,doğranmış soğan,kıyılmış maydonoz,sıvıyağ,domates ve biber salçası,pirinç,birazcık nar ekşisi tuz, baharatlar ve biraz suyu alıp karıştırarak iç harcı hazırlayalım.
Soğuyan lahanaların içine iç harçdan koyarak bohça şeklinde kapatalım ve bir fırın kabına dizelim.Her bir bohçanın üzerinede dilimlediğimiz domates dilimi yerleştirelim.
Sosu içinde biraz salça,tuz,sıvıyağ, sıcak suyu karıştırıp bohçaların üzerine gezdirelim ve üzerini kapatıp fırında 1saat kadar pişirelim..
Afiyet olsun...

45 yorum:

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim, sevgiler.

Adsız dedi ki...

canisi selamlar,guzel yorumuna çok tesekkur ediyorum,lahana dolmasi harika pek severim nefiiis olmus yine,anneler gunun kutlu olsun,çok opuyorum.

gezgincigencler dedi ki...

canım çok güzel görünüyor bohçan...ellerine sağlık


sevgiler

Disalce dedi ki...

çok şık bir yemek olmuş canım....sunumu harika görünüyor..

ellerine sağlık...

çok öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

günaydın canım.lahanayı çok severim ama inin annem bana geldimi pişiririm.onun sarmasına o kadar üşenirim ki annem beş dakkada sarıveriyor.ben onun kadar hamarat değilim valla.ama yemesine bayılırım seninkide harika olmuş bir tabak dolusu alabilirmiyim :)

sadiye dedi ki...

inan çok farklı bir sunum ve değişik. ellerine sağlık
tabakta da çok güzel görünüyor. Tencerede de pişiyormu acaba?
sevgiler

made in funda dedi ki...

canımtek kelime ile enfess bir yemek.süpersin.eline sağlık canım.bu arada geçmişte olsa anneler gününü kutluyorum.sevgiler...

Tuğba dedi ki...

çok muntazam sarılmış lahanalar,şahane görünüyor.
ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

sepapcım lahana bohcana bittim resmen. bu ne nefıs bır göruntu canım yaa. o kadar lezız duruyorkı ınsan mutfağa koşup yapası gelıyor. ellerıne sağlık canım fırında pırımıs olmanda lezzetını ıkıye katladığına emınım. ya bır ınsanın her yaptığımı nefıs olur valla tebrık ederım canım..
Ayrıca belkı henuz bır evladın yok ama inaşşah en yakın zamanda bu arzunun gercek olması şirin mi şirin bır kızın olmasını dılerım. her bayan anne adayıdır onun için anneler gunun kutlu olsun serapcım..
güzel bır hafta dılerım canım öptum


emelinmutfagi.blogcu.com

bir dilim bir tutam dedi ki...

Adasim ellerine saglik.Lahana sarmasini cok severim.Ama lahanalari ufak ufak sarmak bana zor gelir.Lahanada iyi degilde ugras dur.....Birdahaki sefere bohca olarak yapacagim kesin.....
Birde lahana tursusundan(tabiki tüm yapraklar) sarip denedin mi????
M u h t e s e m bir tat.
Bir Yugoslav arkadasimda yemistim.Inanilmaz bir lezzet....
Sevgiler

Adsız dedi ki...

canım,ellerine sağlık serabım lahanayı çok severim zaten.buda lahana sarmasının tombulu olmuş.Nefisssssss...

lezzetmutfağı....

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

beyaz lahana dolmasına bayılırım helede bu şekilde hem sunum hem lezzeti güzel olmuş..ellerine sağlık cnm.
sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

canım sana dun o kadar cok denedım kı yorum atmayı gıtmedı..
muhtesem bı lahana yemegı olmus. bayıldım.. valla serabım kırkbın kere masallah.
her yaptıgın super oluyor..
ellerın dert gormesın canım benım.
etkınlık boyunca verdıgın destek ıcın cok tesekkur edıyorum.
ıyı haftalar canımın içi..

http://fatostuncay.blogcu.com/

PAPATYA PRENSES dedi ki...

İŞtah kabartıcı:) Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

merhaba emel in sayfasından geldim.elinize sağlık.sitenizi yeni gördüm.tarifleriniz çok güzel.köstebek pastada çok güzel olmuş.KUSURA BAKMAYIN TEŞEKKÜR ETMİŞSİNİZ YENİ GÖRDÜM MALESEF.EMEL DE ANLATMIŞ AMA MALZEME LİSTESİ EMELİN.ZATEN DİĞER BLOGLARDA DA VARMIŞ.BU PASTACIKLAR..BÜYÜK BİR APDALLIK EDİP YAYINLANDIĞI ZAMAN BUNU YAZMADIM.VE KENDİME ÇOK KIZIYORUM.HAYIRLI GÜNLER

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

sevgili isimsiz ziyaretçim anladığım kadarıyla Emine hanım sizsiniz öncelikle ziyaretinize çok sevindim çok teşkr ederim herzaman beklerim..Köstebek pastacıkların malzeme listesi emele aitmiş bende sonradan öğrendim ama kendinize neden kızıyorsunuz fikirde sizden çıkmış evet diğer bloğlardada var ama birçok kişide emelde görüp denedi ben tekrar teşkr ediyorum size paylaşımınız için görüşmek üzere kocaman sevgiler:)

Yaren dedi ki...

Serapcim anneler günün kutlu olsun,daha nice yillara canim.Lahana pohca cok güzel görünüyor,cok severim sahsen kendilerini:)Ellerine saglik canim,afiyetler olsun.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Serap'cığımmm,

Lahana bohçası enfesss olmuş, çok güzel görünüyor..

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

Ayse Pamuk dedi ki...

ayyyyyyy bayıldımmmmmmm ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Canımcım,
ellerine sağlık, nasıl da severim bilsen...Hayran hayran baktım..Olsa da yesem..Benimki de aylardır arşivde yayınlanmayı bekliyor...hayırlısı
öpüyorum tatlım güzel bir hafta dilerim sevgilerimle:))

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim

keskinli dedi ki...

serabim selam bir tanem
ya lahanayi cok güzel bir sekilde bohcaya cevirmissin ellerine saglik canim sevgiler öptüm

. dedi ki...

SERAPCIGIM MUHTESEM OLMUS INANKI CANIM CEKTI.ELINE SAGLIK.
HEM KÜCÜK KÜCÜK SARMAYA UGRASMADAN BOHCALA GITSIN:
IYI GECELER CANIM,GECMIS ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN.
IYI GECELER DILERIM.

Adsız dedi ki...

Selam canım harika görünüyor tam diyetlik iyi hatırlattın bana
bir ara bende yapayım sevgiler canım

Adsız dedi ki...

canim bu lahana bohcasi beni sardi dolmadan daha kolay ve ici dolu dolu olur cok güzel görünüyor eline saglik arkadasim sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefiiis görünüyor.Sevgiler...Selamlar...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim eline saglik.
canim bu aralar biraz üzgün birazda yogunum.Kayinvalidem geldi.
Birde 11 mayista annanemi kaybettik.cok üzüldüm.fakat geri gelmiyor .
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

canım yaa ne kadar güzel ve nefis bir tarif bu böyle.sarmadan daha kolay vede fırında.harika valla.bayıldım.börek niyetine yanında yoğurtla ne güzel yenir.üstelik nar ekşili.yutkundum durdum burda.süpersin serabım.eline ve emeğine sağlık bitanem.öptüm.

Unknown dedi ki...

Hmmmmm enfes gözüküyor ben genelde salatasını ve yemeğini yaparım ama emin ol deniycem ellerine sağlık,sevgiyle kal...

Tuğba dedi ki...

Serapcığım,
Yeni tarif gelmemiş,nerelerdesin mutfakta mı:)
müsadenle seni bağlantılarıma ekliyorum canım.
sevgiler..

Unknown dedi ki...

serapcigim dolman harika olmus canim ellerine saglik.
anneler gunu icin yazdigim mesaj icin kusuruma bakma anne adayi olarak kabul et lutfen
Allah insallah hayirlisiyla sanada tattirsin dunyanin en guzel duygusu.canim benim cok opuyorum seni kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Canim sahen olmus,bohca lahana sarmasi misafirler icin degisik nefis bir yemek olur,sunumda istah acici ellerine saglik serapcim.

sadiye dedi ki...

selamlar sana
:)

Adsız dedi ki...

slm canım hayırlı cumalar ve iyi haftasonları dilemek için uğramıştım da sana sevgilerimle

elif dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR ARKADAŞIM

keskinli dedi ki...

canim tüm dualarinin kabul olmasi dilegiyle hayirli cumalar

Adsız dedi ki...

Serap'çigim hayirli cumalar dilerim,opuldun

kiz her geldigime bu goruntuye bitiyorum,hiç bohça seklinde yapmadim ama mutlaka denicem yaa bitiyom çunku...:))

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Gönül dedi ki...

sirappppppppppppp buhçanı gap gel yeavrım:)))) pek lezzetli görünüyorlar elciklerine sağlık...sevgilerimle öpüyorum

Adsız dedi ki...

Ayyy canım beniiim..Ben bu bohçalara bayıldım,Tabakta öyle güzel tombul,tombul duruyolarki
sabırsızlıkla yiyesim geldi valla
Serabımın ellerine sağlık
Bu arada sibelcim nerelerde hiç gözükmüyoo
Sevgileeeeeeeeer:)

Adsız dedi ki...

mrb
ellerinize sağlık..buna benzer bir tarif oktay ustadada izlemiştim ve o gün bugündür aklımda yapmak görmem iyi oldu harika görünüyo..

pelince dedi ki...

Bu bohçalar enfes olmuş,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Serap hanım,ellerinize sağlık,bayılırım lahana sarmasına sıcacık çayla birlikte...Ama hiç kendim yapmayı denemedim.Bu arada birşey sormak istiyorum,Gülden hanımın bloğunun akıbetinden haberiniz var mı?Blogger'dan kaldırıldı diyor.Bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim.Sevgiler,iyi geceler...Özlem.

Adsız dedi ki...

Canımcım,
Pişti olmuşuz gülüm yaaa...
Bu günlerde aklı üstünde olmayan ben böyle yapar işte...
hiçbir şey yapmıyorum son bir aydır neredeyse..Sürekli arşivden gidiyorum..En son da lahanayı görüp yayınlayım dedim, tamamen aklımdan çıkmış.!!
Neyse b...a ramak kaldı demektir..Allah yardımcım olsun..
Öpüyorum tatlım sevgilerimle:))

hdidem95 dedi ki...

serapcım ellerine sağlık canım nefis görünüyor lahanalar öptüm sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Sevgili Özlem öncelikle ziyaretin için çok teşkr ederim Güldenin bloğunu sormuşsunuz benimde pek bilgim yok sadece kaldırdığını biliyorum bende görünce çok şaşırdım doğrusu bişeyde demedi bizlere sessizce kapatmış bloğu...
Herzaman ziyaretinizi beklerim kocaman sevgiler