29 Mayıs 2008 Perşembe

POĞAÇA ETKİNLİĞİ -2-PATATESLİ DEREOTLU POĞAÇA




















Bu poğaçalar benim senelerdir yaptığım favori poğaçalarım görüntüsüne bakıp aldanmayın hernekadar sıradan bir poğaça gibi görünsede malzemelerinden anlaşılacağı gibi lezzeti gerçekten süper mutlaka deneyin benden söylemesi:)
Bu özel poğaçalarımı sevgili
http://papatya68.blogcu.com 'un daveti üzerine poğaça etkinliği için yayınlıyorum kendisine çok teşekkür edip kolay gelsin diyerek tarifime geçiyorum...

PATATESLİ DEREOTLU POĞAÇA
Malzemeler
2Tane haşlanıp rendelenmiş patates
100 gr. Beyaz peynir(ufalanmış)
1Su bardağı sıvıyağ
1Su bardağı yoğurt
1Paket yaş maya(kuruda olabilir)
Kıyılmış dereotu
Alabildiği kadar un
Tuz,Pul biber,Karabiber,Nane

Üzeri için
1Yumurta sarısı

Yapılışı
İlk olarak maya derin bir kaba alınıp az su veya sütle eritilir ve üzerine diğer malzemeler sırasıyla eklenip karıştırılıp alabildiği kadar unla yoğrulur.Hazırlanan hamur biraz dinlendikten sonra parçalar koparılarak(koparılan parça çok büyük olmamalı) elde yuvarlanıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir ve birazda böyle dinlendirilip üzerlerine yumurta sarısı sürülür susam serpilip önceden ısıtılmış fırında pişirilir...
Afiyet olsun...

33 yorum:

Nilgün dedi ki...

Ellerine saglik canim cok lezzetli görünüyorlar..Kahvalti Sofralarinada ideal bence..


SEVGILER

Adsız dedi ki...

serapcım bende bugun pogaca etkınlıgıne katıldım.. hepımız aynı gunde:)
ellerıne saglık hayatım super olmuslar.. ellerın dert gormesın...
afıyet olsun sıze..
opuyorum canımcım..
kendıne ıyı bak:))


http://fatostuncay.blogcu.com/

sadiye dedi ki...

selamlar. görüntüsü süper bence tadını bırak. ya birde tepside duruşları hazır yenmeyi beklemeleri çok hoş. ben şimdi çayı koyuyorum ve sende tepsiyle bana geliyorsun okeymi. tepsiden çıkarıp saklamak yok. hepsini al gel
sevgiler elinesağlık

elif dedi ki...

çok güzel görünüyolar. dereotlu poğaçayı bende yaparım. ama bir pastanede yedim içine çok ufak rendelenmiş havuçta koymuşlardı. daha bi lezzetliydi. denemeni tavsiye ederim.ben ilk fırsatta deniicem

made in funda dedi ki...

canım haşalnmış patatesin hamura katıldığını ilk kez gördüm ama eminim müthiş olmuştur.görüntü herşeyi anlatıyor.ellerine sağlık.enfessss.

peynir hösmelimi dedi ki...

Eline saglik canim.Bencede icindekilere bakilirsa harika bir pogaca.
Kendine iyi bak sevgilerle.

Adsız dedi ki...

bu poğacayı bence ara sıra yaparım benımkının tarıfı tam aklımda değil ama sanırım hemen hemen aynı o bakımdan dadınıda bıle bırı olarak herkese tavsıye edıyorum hem pratık hemde nefıs bır poığaçadır. ellerıne sağlık serapcım poğaçaetkınlığıne yakısacak güzellıkte harıka bır tarıf.

emelinmutfagi.blogcu.com

sadiye dedi ki...

tepsiyi bana getirirken bir tane bile yeme ha bak alırsan belli olur zati.

Adsız dedi ki...

Serapcım ellerine sağlık gerçekten nefiiis olmuş. değişik bir poça. Tarifi aldım deniycem en kısa zamanda.Sevgiler selamlar...

nil-nennenmutfakta dedi ki...

serabım ben geldim :) Poğaçaların nefis görünüyor ben çayı demledim sende poğaçaları al da gel seni çok özledim :(((

Unknown dedi ki...

Serap'cım canımmmmmmm inan mis gibi dereotu kokusu burnuma geldi ellerine sağlık muhteşemler öptümmmmmm

Adsız dedi ki...

canımıniçi,ellerine sağlık poğaçaların nefis olmuş nefis.Zaten dereotuna bayılırım.Ohhh kim bilir nasıl güzel olmuştur şimdi serabım benim.Bunuda deniyeceğim.:))

lezzetmutfağı

Adsız dedi ki...

selam canım..bende etkinlige pataesli poğaca hazırlamıştım:)))çok severim bende patatesli poğacayı..nefis görünüyor ..eline saglık..görüşmek üzere..sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgilerimi yolluyorum..

Adsız dedi ki...

Canımcım,
Yine harika b,r poğaça yapmışsın eller,ne sağlık daha ben bir işleri yoluna koyup da ıspanaklıları deneyemedim !!

ellerine sağlık hayatım kocaman öptüm:)))

Baharcicegi dedi ki...

patates olurda nefis olmazmi pogaca ayrica görüntüsüde cok güzel iyide kabarmis eline saglik canim

ayselce dedi ki...

Evet söylediğin gibi süper olmalı.Dereotu var,patates,peynir de var.Mmmm nefiste bir görüntü.Ellerine sağlık:))

Adsız dedi ki...

Canim Serapçim ellerine saglik,mis gibi gorunuyor pogaçalarin,nefis bir tarif olmus,opuyorum seni.

Adsız dedi ki...

merhaba canım harika olmuş poğçaların.hımm hemde patetesli.ellerine sağlıık

sadiye dedi ki...

ya bak alacağım olsun senden bu poğacalar ve o harika pilavın kenarları patatesli olan
bu isteğimi yerine getir yoksa ağlarım :)

Adsız dedi ki...

pogcalar cok güzel görünüyor sabah sabah canim cekti eline saglik canim sevgiler

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım ellrine sağlık ..patatesli herşeyi çok severim.hele poğçayada ne yakışır:)

sevgilerimle

Yaren dedi ki...

Pogacalar harika görnüyor Serapcim ellerine saglik.Rengide cok hos.Afiyetler olsun.Güzel bir hafta sonu diliyorum,erci cok felaket yagmur yagiyor ama gerekliydide bence bu bunaltici sicaga.Yarin güzel bir gün dilerim sevgiyle kal canim.

Adsız dedi ki...

Serap ım canım,
Dün senin mandalinalıyı gördüm valla içim gitti yine; poğaçalarından aldım bir tanecik ellerin dert görmesin süperim:)) öptüm iyi haftasonları

sefertasi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Poğaçalar nefis görünüyor,dereotu hamurişlerine çok yakışıyor.En kısa zamanda denenecek.Ellerinize sağlık.Bu arada kardeşiniz Sibel hanımdan uzun zamandır ses seda çıkmıyor.Nerelerde acaba,meraktayız.Sevgiler,iyi geceler.Özlem...

Unknown dedi ki...

SELAM canım ben iki gündür misafirim olduğu için gelemedim kusura bakma ellerine sağlık aldım şimdi yayınlıyorum çok teşekkürler misss gibi kokmuş buralar bence lezzeti de nefistir sağolasın beklerim

anneminkizıyim dedi ki...

Hiiim pogacalar nefis olmus,
sabah sabah agzimin suyu akti, ellerine saglik canim,
sevgiler.,...

sadiye dedi ki...

günaydınlar sana
güzel bir gün hadi bana poğaça yap
:)

Adsız dedi ki...

merhabalar
Poğaçalar harika olmuş çok severim poğaçayı. Ellerine sağlık
tunacetin

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerine sağlık canım poğaçalar nefis olmuş güzel bir hafta sonu geçirmen dileğimle

Adsız dedi ki...

tüm malzemenin hamurun içinde olması süper.nefis bir tarif canım.zaten çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.keyifli pazarlar hayatım.öptüm.

Unknown dedi ki...

Canımmm iyi pazarlar yine ben nerelerdesin özlettin kendini öptüm

Adsız dedi ki...

Merhaba bende bir fenerbahceliyim ve bu pasta cok güzel olmus fenerin macinda ne yapicamiz belli artik sagolsin iyi geceler diliyorum