25 Nisan 2010 Pazar

KORSAN PASTA (İLK ŞEKER HAMURLU PASTAM)



















Sonunda uzun zamandır yapmak istediğim  ilk şeker hamurlu pastamı yaptım:) 
Görümcemin torunu Arda için yaptığım  korsan pasta ilk denemeye göre hiçde fena olmadı sanırım :)


KORSAN PASTA
Malzemeler
pandispanyası için:
4Adet yumurta
3Türk kahvesi fincanı şeker
5Türk kahvesi fincanı un
1Paket kabartma tozu

ara kreması için (pastacı kreması)
3Su bardağı süt
2çay bardağı şeker
1çay bardağı un
2Tatlı kaşığı nişasta
1Paket vanilya
2Yumurta sarısı

1Paket kremşanti
Krem şanti için 1bardak süt

Üzeri için:
Şeker hamuru

Yapılışı:
İlk olarak pandispanyayı hazırlamak için malzemeler çırpılıp yağlanmış yuvarlak bir kalıba dökülüp önceden ısıtılmış fırında pişirilip soğumaya bırakılır..
Ara kreması için kremşanti ve süt  hariç diğer malzemeler karıştırılıp ocakta pişirilirilerek soğumaya bırakılır,soğuduktan sonra mixerden geçirilir.
Kremşanti sütle çırpılarak hazırlanır,ve çok az bir kısmı pasta üzeri için ayrılıp diğer kalanı soğumuş olan kremaya eklenip karıştırılır..
Soğumuş olan pandispanya eninden ikiye kesilir parçanın birinin üzerine krema sürülüp kekin diğer parçası kapatılır ve buzdolabında biraz bekletilir..
Ayırdığımız kremşanti pastanın her tarafına çok ince bir şekilde sıvanır(bu işlem şeker hamurunun yapışması için)şeker hamuru nişasta serpilmiş tezgahta ince açılıp pastanın üzeri kaplanır,kenardan fazlalıklar kesilip çıkartılır.Renklendirilmiş şeker hamuruyla üzeri süslenir..
Afiyet olsun..   
  

17 yorum:

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

bende geçenlerde ilk denememiyaptım ama senin ki daha bir güzel olmuş. ellerine sağlık.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Serabim ilk denemeye ragmen muhtesem yapmissin,inan ilk kez denedigini söylemeseydin inanmazdim,gerçekten sahane ve özenle yapmissin...emegine saglik arkadasim,öpüyorum seni.

Unknown dedi ki...

ilk olmasına rağmen harika olmuş Serapcığım eline koluna sağlık sevgiler

Gönülünce dedi ki...

İlk denemen ama harikaa olmuş arkadaşım bayıldım...Ellerine emeklerne sağlık...
Sevgiler...

oznurunelemekleri dedi ki...

ellerine sağlık hayatım bizim bebeler için harika bir fikir sevgilerimle

nanekokusu dedi ki...

harika olmuş serapabım senin ellerin değince her şey güzel oluyor sevgilerimi yolluyorum.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Serap,
Pasta çok muntazam ve güzel olmuş, ellerine sağlık.
İlk şeker hamurlu pastan bu kadar güzelse sonrakilerde seni kim tutar.
Devamını bekleriz.

Baharcicegi dedi ki...

korsaninda böyle sevimlisi böyle sirini olurmu olur, sen yaparsan böyle güzel olur
ilk defa yapmissin ama harika olmus bende denemek istiyorum seker hamurlu pasta bakalim ne zaman
ellerine saglik canim

hdidem95 dedi ki...

ne demek fena mükemmell olmuş serabım
ellerine sağlık canım öptüm

sarımutfak-hande dedi ki...

ilk olmasına rağmen harika olmuş canım süpersin:))))
ellerine sağlık

A Vitamini dedi ki...

Bir Sünger Bob pastası bekliyorum ben bunun üzerine :)

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
pastanin kendisi de konseptide gercekten harika olmus, ellerine ve emeklerine saglik diyorum. Seker hamuruyla ugrasmak cok sabir isteyen zor bis is bence, sen hakkini vermissin bu calismanin, tekrar tebrikler canim benim.

Sevgilerimle

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Çok başarılı bir çalışma olmuş tebrikler... Ellerine sağlık...Sevgiyle...

Işıl dedi ki...

korsan pasta harıka

Gümüş Tepsi dedi ki...

çok şirin,çok güzel olmuş. ufaklık pastayı gördüğünde ne çok sevinmiştir.elinize sağlık

Eya dedi ki...

Sevgili Serap, gayet basarili bir pasta olmus, tebrikler....

zehra

NURDAN dedi ki...

Canim arkadasim gercekden MIKEMEEEL görünüyor keske birde tadina bakabilseydim