18 Mart 2014 Salı

HALEP USULÜ BULGUR KÖFTESİ





















Bulgurdan yapılan herşeye bayılıyorum kısır,sarımsaklı köfte,fellah köftesi favorilerimdi onlara birde şimdi bu halep usulü bulgur köftesi eklendi hatta onları solladı:)  muhteşem lezzetli bir köfte yemeye doyamıyorsunuz kesinlikle denemelisiniz....


HALEP USULÜ BULGUR KÖFTESİ
Malzemeler:
1Su bardağı ince bulgur
1su bardağı Un
1Tatlı kaşığı kimyon
1tatlı kaşığı tuz

Sosu için:
1/2 su bardağı sıvıyağ
2-3diş sarımsak
1Yemek kaşığı acı biber salçası
1Yemek kaşığı domates salçası
4Yemek kaşığı nar ekşisi
1Tatlı kaşığı kimyon
Limon suyu
Taze soğan(kıyılmış)
Maydonoz(kıyılmış)

Derin bir kaba ince bulgur alınarak üzerini geçmeyecek kadar kaynamış su eklenip  şişmesi için ağzı kapatılır  bekletilir...
Bulgur şiştikten sonra tuz,kimyon,un eklenip yoğurma kıvamına gelene dek arada su ilavesi yaparak yoğrulur ve küçük parçalar alınıp toplar yapılır...Kaynayan suya köfteler atılıp pişirilir ve suyu süzülür.
Bütün sos malzemeleri karıştırılıp köfteler eklenir karıştılıp servis tabağına alınır..

Ben sosu yaparken yağda sarımsağı salçaları soteleyip ocaktan alırkende nar ekşisini,kimyonu ekleyip ocaktan aldıktan sonrada limonu taze soğanı maydonozu ekleyip karıştırıp köftelerle buluşturuyorum..
İki şekildede yapılıyor bence sosun pişirilerek yapılması daha lezzetli oluyor,ben öyle yapıyorum...

Afiyet olsun.... 

 

Hiç yorum yok: