17 Ocak 2010 Pazar

KİVİ SOSLU TAVUK GÖĞSÜ



































KİVİ SOSLU TAVUK GÖĞSÜ
Malzemeler
5 Su bardağı süt
1 Su bardağı un
1Su bardağı şeker
125gr.Margarin
2Parça damla sakızı
1Vanilya

Sosu için:
4 Adet kivi
1Su bardağı su
1Su bardağından bir parmak eksik şeker
1Tepeleme yemek kaşığı nişasta

Yapılışı:
Margarin derin bir tencereye alınarak eritilir un eklenip kavrulur,süt , şeker,damla sakızı ilave edilip devamlı karıştırılarak koyulaşana dek  pişirilip en son vanilya eklenir.Ocaktan aldıktan sonra mixerden geçirilip ıslatılmış bir kalıba dökülüp soğumaya bırakılır..
Kivili sosu hazırlamak için kiviler soyulup robottan geçirilerek püre haline getirilir.Küçük bir tencereye nişasta ve su alınıp eritilip şeker ve kivi püresi eklenip karıştırılarak pişirilir..
Sos biraz ılıdıktan sonra tavuk göğsünün üzerine yayılır.Soğuduktan sonra buzdolabında bekletilir...
Afiyet olsun..



17 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Seraocğım ben hep ya portakallı yada vişneli yapıyordum bu süper gözüküyor mutlaka yapacağım:D

Ellerine sağlık canım

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ne hoş bir tat olmuştur.ellerine sağlık.sevgiler.mutlu haftalar.

nanekokusu dedi ki...

canım ellerine sağlık nede severim
güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgiler selamlar..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim nefis görünüyor hic denemedim kivili emegine saglik

ebrulitatlar dedi ki...

Hiç kivili denememiştim. Çok güzel görünüyor Serap'cım. Ellerine sağlık canım. Sevgiler, iyi haftalar..

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Kiviyi sos olarak kullanmak harikaaa bir fikir...Nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

ne kadar değişik ellerinize sağlık

Baharcicegi dedi ki...

kivi vitamin deposu ve cok faydali bir meyve atamda mevsimi ,mayahos aromasiyla hafif ve enfes olmus,bir dilim aldim bile benim gibi mayahos ve sütlü tatlari seven birine yetmez ama
ellerine saglik canim güzel mutlu bir hafta dilegiyle

keskinli dedi ki...

serapcim coktandir gelemiyorum kusura bakma bayagi yogunum bu ara yine

kivi ile sos yapmak da tatliya harika bir fikir dogrusu ellerine saglik sevgiler canim

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

kivi sosu ben de deniyeceğim görüntü çok güzel.
Ellerıne sağlık.
Sevgilerle...

hdidem95 dedi ki...

oo serapcım olsada yesem ne severim tavukgögsünü ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

hunerlieller dedi ki...

degişik ve lezzetli bir tatlı olmuş.eline saglık canım.

made in funda dedi ki...

çok değişik olmuş canım.ellerine sağlık..

Doyumluk.... dedi ki...

Kivi soslu hiç denemedim.Deneyeceğim.eline sağlık.sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Serapcigim tarifin harika olmus, hele kivili olmasi ayri bir lezzet, tam mevsime uygun bol C vitamin depolu, ellerine saglik canim, sevgiler....

Unknown dedi ki...

selam:)
sevgili serap seni mimledim canım haberin olsun bloğuma uğrarmısın lütfen bekliyorum sevgiler canım

rumma dedi ki...

Kivi sosu çok ilginç geldi bana..:)

Rengine vuruldum, ellerinize sağlık sevgiler