6 Şubat 2009 Cuma

MİMLENDİMM:) VE HIRSIZ VAR....

Canım arkadaşım DİDEM beni mimlemiş memnuniyetle cevaplamaya çalışacağım teşekkür ederim Didoşum:)

1.Yakınınızda bulunan ilk kitabı alın..
2.161.sayfayı açın,
3.5.Cümleyi okuyun
4.Blog sayfanıza yazın.
5.En güzel cümle ve en güzel kitabı seçmeyin,sadece en yakınınızda olan kitabı alın.
6.Beş blog arkaaşınıza yollayın...

1.Şuan en yakınımda olan kitabı aldım..
2.161.Sayfayı açtım:)
3.Okudum..
4."Bu testlerin istenemesine hekim karar verecektir" (Görüldüğü üzere bloğumada yazdım:)
5.En yakınımda masamın üzerindeki İbrahim saraçoğlunun Bitkisel Sağlık Rehberi adlı kitabı vardı onu aldım..
6.Bende sevgili BELGİNCİĞİMİ mimliyorum canımcım sıra sende:) kolay gelsin..

DİKKAT!!
Hırsız varrrr...
Geçen gün yemek sitelerini dolaşırken gördüğüm resim karşısında şok oldum arkadaşlar sitenin salatalar ve mezeler bölümünde benim patates salatamın resmi duruyordu karşımda resmen çalınmış üstelikte tarifle resmin alakası yok anlaşılan tarifide başka yerden çalıp yapıştırmışlar,bunu görünce email attım kendilerine ve bana gelen cevabı aynen yazıyorum..

"Sitenizden alındığını belirttiğiniz "resmin" copyright haklarını gösteren
belgeleri yada noterden bu resimlerin size ait olduğunu gösteren noter
kayıtlarının bir kopyasini email adresimize (info@yemeksofrasi.net)
gönderirseniz mennuniyetle resmi siteden kaldırırız yada sizin isminizi
belirtiriz"

Arkadaşlar burada( yani blogspotta açtığımız sitelerde) hanginizin resimlerinin size ait olduğunu gösteren noter kayıtları var söylermisiniz lütfen.. yoksa varda benmi bilmiyorum benim yok çünkü
...
yüzsüzlüğün bukadarınada pes diyorum emeğe saygısı olmayan ordan burdan toplayarak site oluşturan insanları buradan kınıyorum..

20 yorum:

Sevil Altunel dedi ki...

canım daha öncede blogcu adresimden benim resimlerim çalınmıştı.ve çok sinir olmuştum.sizlerin desteği ve şikayetlerimiz üzerine o bloğu kapattırmıştık.ya ne ayıp ne noteri.. ben baktım bu adrese benden bişey yok ama tanıdık bir çok resim gördüm.umarım bunlara bir dur diyen çıkar.
serapçım sana tavsiyem resimlerinin tam ortasına adını yaz. o zaman çalsa bile senden olduğu görünür en azından..çok geçmiş olsun canım..öptüm..

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar serapcigim, inanamadim, ya nasil baskasinin emegini bir baskasi sahiplenir ki. Yani birde piskinlik ha. Inan bizde de yok öyle bir noterli bildiri, herkes her resmimimiz calabilir, am hic yoktan belirtseler, su siteden aldim diye, izin isteseler, cok ayip yani, ama adrese bakmadim, acilmiyor belkide kapatildi. Üzme kendini canim, sevgiler....

zerrin - misss dedi ki...

serapcığım, cozutmuş insanlar bunlar.

iki kuruş reklam geliri için düştükleri durum bu. Sen üzme canını. Utanmaları gereken onlar.

Öperim yanaklarından

benimyemeklerim-nilbutikpasta dedi ki...

canım hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu dilerim

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

canim yazini okuyunca hemen gittim baktim yorum yazacaktim üye olmayanlar yazamaz diye bir yazi cikti bu kadarinada pez biz saatlerimizi harciyoruz millet gelip konuyor ne ala memleket ya olmaz yani canim blogspotta kimin resimleri noter tastikli allah askina kiz bu kadar yüzüslüge pes dogrusu allahindan bulsunlar serapcim cok üzüldüm bacim hepimizin resimlerini caliyorlardir sevgiler bacim öptüm

derya dedi ki...

Canım sanırım artık ortak yemek siteleri açılıyor.Bir yerde rastladım hatta bana davet göndermişler,lezzetlerin daha çok kitleye ulaşması için öptüm...

vedat dedi ki...

serap kardeş, karşılaştığınız durum maalesef ilk olan bir şey değil. bu türlü resim tarif araklama işi sıklıkla yapılan bir fiil. önüne geçmek çok çok zor.

onun için, resiminizin üzerine link adresinizi yazmanız sorunu halletmese de, resminizin üzerinde ki linkiniz bir ölçüde araklama işlemini caydırıcı olduğu gibi, linkiniz size dönüşü sağlar.

ayrıca arakçı sitelerin linkini sayfanızda yayınlamanız, o arakçı siteye hit kazandırır. dolaysıyle o malum sitenin linkini yayınlayarak doğrudan hizmet etmiş olursunuz.

yine sizin resminizi araklamışlar, adamlar site içeriğinin tamamını klonluyorlar,çözümü ise yok.

geçmiş olsun derim, selamlar.

Tijen dedi ki...

Sevgili Serap,
Bu tarz sitelerin her gün yeni bir tanesi (belki birkaç tanesi) açılıyor. Neden? Çünkü yemeğe çok ilgi var. Sitelere gelen ziyaretçiler sayesinde reklam geliri elde etmek istiyorlar. Ne kadar uğraşırsan uğraş, yenileri çıkıyor. Fotoğrafların üzerine site adı yazmak bir önlem, ama onu da silebiliyorlar.

neslihan dedi ki...

Serapcığım geçmiş olsun canım.çok üzücü birşey, o kadar da yaygınlaştı ki,denetlenemiyor ne yazık ki.yapanların insafına kalıyor,sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Sevgili Vedat bey öncelikle ilginiz ve geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşkr ederim..
Çok doğru şeyler yazmışsınız ama resmimin üzerinde adresim yazılıydı onuda silmişler,evet onların linkini burada yayınlamam onların işine yarayacak belki ama herkesin bu hırsız siteden haberinin olmasının gerektiğini düşündüğüm için yazdım malesef yapacak başka bir şey yok sizinde dediğiniz gibi...ilginize tekrar çok teşkr ederim yine beklerim:)

hdidem95 dedi ki...

canım aynı şey benimde başıma geldi yüzsüzlükmü desem emeğe saygısızlıkmı desem tarif aynı olabilir ama resmi bari koyma değilmi ar damarı çatlamış utanma nedir bilmeyen insanlar bunlar kınıyorum ayrıca cevapladığın için çok tşk ederim serabım öptüm sevgiler

hunerlieller dedi ki...

ahh canım bu resim çalmalardan bende artık usandımmm.daha iki gün önce bir sitede tesadüf benim yemek resimlerimi gördüm..ve yorum yazdım cvp bile gelmedi...hala resimlerim yayınlanıyor..ben resimlerime site adı yazıyorum artık...o bolugun adınıda verme bence..reklamını yapıyorsunn..degmez bunlara...geçmiş olsun canım...

defneylebirlikte dedi ki...

ah ahhh hırsız kaynıyor ortalık.şimdi ben de bakacağım canım.

Baharcicegi dedi ki...

Bu siteyi daha öncede baska blogcu arkadaslar uyardi cogu tarif baskasina ait.Ama piskinliklerinede pes dogrusu birde senden noter tastigi istiyorlar.
Canim aysenin dedigi gibi ismini tarifin ortasina yazarsan alinsa bile senin oldugu belli olur
öptüm canisi

ARZUMCUM dedi ki...

canım yaaa,kötü bir durum.benim başımada gelmişti.ama malesef elimiz kolumuz bağlı.ne yapmak gerek hiç bilmiyoruz.insaf diyorum artık.o kadar emek var bu işte.birileri bunu anlayamıyor ve göremiyor malesef.umarım tekrarlanmaz.öptüm tatlım.

kizilciksurubu dedi ki...

Ben de simdiye kadar noter kayidimizin olup olmadigini duymadim, bu kadar piskinlige pes diyorum. Böyle hirsizlar var, ara sira cikiyor iste. Bana ait bir resmi de gecenlerde tesadüf sonucu baktigim TRT ye Günbegün programina ait internet sitesinde gördüm. Saairdim görünce, bu kadar büyük bir kurulusun bunu yapmasi cok ilginc geldi bana.
Sevgiler canim.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

aa nasıl ya şikayet edince resmi kaldırılıyor diye yazıyordu ne noteri birde omu çıkmış bir her resim için noteremi gidelim birde canısı gördüğün blogun adresini verseydin bizlerde şikayet ederdik yani bu gün sana olan yarın bizlerede olur çok geçmiş olsun canım hoşçakal

ahsapboyaci dedi ki...

canım böyle arsızlar var işte bişey yapamıyoruz allaha havale ediyorum iyi geceler arkadaşım

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Haklısın vallahi Serapcığım şimdi o siteye gidip baktım. Benim tarifim yok sanırım ama zeytinyağlıar etkinliği yaptığımda bana gelen tariflerden birini hatırladım. Hatta resmini benim sayfamdan alma ihtimalleri çok yüksek... Ne saygısız insanlar yaaa....

mavis62 dedi ki...

arkadaşım aynı şey benim de başıma geldi.bir sosyal etknliğe bağışladığım Tel kırma çalışmamın resmini çalmış arkadaş.ben sosyal etkinlik olunca üzerine çok küçük ve fon yerine isim yazmıştım.onu silmiş öyle koymuş sitesine.blogcuya şikayet ettim.resmi kaldırttım.sana naçizane tavsiyem tam yemeklerin üzerine isim yazarsan silmeleri mümkün olmaz diye düşünüyorum ve ben öyle yapıyorum.gerçi bilgisayar kurtları onun da çaresini bulur herhalde ama.sevgiler