31 Ocak 2008 Perşembe

MANTAR KURABİYE




















MANTAR KURABİYE
Malzemeler:
125gr.Margarin
1 Yumurta
1,5 Su bardağı un
1,5 Su bardağı Mısır Nişastası
1,5 Çay bardağı Pudra Şekeri
1Paket Vanilya
1/2Paket kabartma tozu
1Tatlı kaşığı kakao

Yapılışı:
Oda sıcaklığında yumuşamış Margarin,pudra şekeri ve yumurta derin bir kaba alınıp iyice birbirine yedirilir,Üzerine nişasta,un,vanilya,kabartma tozuda ilave edilip yoğrulur ve 30dk. kadar dinlendirilir.
Dinlenmiş hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp elde yuvarlanıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
Bir şişe kapağını(soda şişesi olabilir) ağız kısmını kakaoya batırılıp kurabiyelerin üzerine bastırılır.(Böyle kurabiyelere mantar şekli verilir).
Önceden ısıtılmış 180-200 dereceli fırında 15-20dk. beyaz kalacak şekilde pişirilir..
Afiyet olsun

28 yorum:

. dedi ki...

Ben bu mantar kurabiyeleri yimiyecek olmaktan cokkk mutsuzum serapcigim cok.
Canim bu ne güzel kurabiye olmus,sanki gercek mantar sekil itibari ile.Yaraticilik benimde ruhumda gezer,o yüzden sana bravo canim,eline saglik.
tarif cok basarili olmus.
IYI GECELER.

Baharcicegi dedi ki...

Mantar kurabiyleri bende cok yaparim,hiyir hiyir agza alinca dagilir,birde sicacik cay nefis gider,eline saglik serapcigim cayimi aldim geldim kaldiysa kurabiye alacaktimda.
Sevgiler

İlker Ergin dedi ki...

kurabiyeler süper olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
mantar kurabiyelerine bayildim, cayin yaninda ne güzel olurdu, senin de ellerine saglik canimcim.

Selamlar ve öptüm..

ebrulitatlar dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok severim. Çokda güzel görünüyor. Sevgiler canım...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim bu mantarli kurabiye harika oluyor yedim ama ben hic denemedim, ellerine saglik, denemek gerek dimi ama, sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

ben bu kurbşleri çok seviyorum.harika görünüyor.ellerine saglık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

selam..mis gibi kurabiye...eline saglık..nefis görünüyorlar...sevgiler..

Aynur dedi ki...

bu ara bi kurabiyedir gidiyoz allah sonumuzu hayretsin:) isin kotusu ben mantar kurabiyede denemek istiyodum bari hamur yapmisken onuda cikarsaydim aradan ::)) eline saglik sekerim:)

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Gönül dedi ki...

canikom ellerine sağlık mantırcıkların harika olmuşlar...hade alıyım kimse görmeden kaçıyım:))) öpüyorum esvgilerimle

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bu kurabiyeleri bende çok severim.Uzun zaman olmuştu yapmayalı.En kısa zamanda tekrar yapmalıyım.Ellerine sağlık canım öpt...

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım mantar kurabiyeye .ellerine sağlık harika olmuş.
sevgiylekal

Adsız dedi ki...

selam canım ne hoş olmuş 5 çayın da süper olur.nişastalı denememiştim.tariflerim arasına aldım bile.ellerine sağlık.öptüm.

SİBELL'CE dedi ki...

Prensseess !!!Şimdi sen ben oturmuş çay eşliğinde bu kurabiyeleri yiyor olsak ne süper olurdu dime..şu blogcu aleminde en güzel pasta ve benzeri şeyleri yapanların en başındasın aşkım yine bir Serap klasiği olmuş nedenir MUHTEŞEM,LEZİZ,SÜPER..elleeriinnee saaağğllııkk

hdidem95 dedi ki...

canım merhabalar kurabiyeler nefis olmuş işten geldim bak yeni çayımın yanına ne güzel giderdi offf offff:))) ellerine sağlık canım sevgiler öptüm

Adsız dedi ki...

işta çayım ve haftanın en güzel durumu :yalnızım.! okullar tatil yaa, bizim ev curcuna, misafir filan derken yalnız kalmayı özlemişim...
şimdi..
ahanda çayım! ve ben!bir tanenin yarısını aldım ve gidiyorum yok olmaz fazla alamam,ısrar etme güzelim oooolmaaaz, ben iradeli(!) bir kadınım(?)...dermişim; diyet güme gidiyor o zaman.:((
off ya yaşadığım hayatı ikiye bölsem yarısından fazlası diyetle geçmiştir ama olur mu bu kadar lezzetli şeylere karşı durmak hayır diyebilmek....?
ellerine sağlık canısı her zamanki gibi nefis, öptüm :))

Adsız dedi ki...

serapcım kurabıye yemeye geldım kaldımı acaba.. ben tuzludan sen tatlıdan değiştirelım . hemde mantar kurabıye yapmıssın valla bayılırım ellerıne sağlık. benım sözumu dınleyıp yayınlamıssın saol canım .. ara verınce ıonsanın canı istemıyor dıye senı gaza getırdım valla :))..görüşek üzere canım...öptum

Ilker Erdem dedi ki...

Kurabiyeler harika gorunuyor canim ellerine saglik. Sevgiler

Adsız dedi ki...

serabim hayatim oh mantar kurabiyesi yapmissin ellerine saglik, eee hani bana yok mu ask olsun, harika gorunuyor valla, çayimla bekliyorum sen yollarsin artikin demi, canisi muhtesem olmuslar, afiyet olsun, optum sekercim.

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım,


Ay ben bu mantarları yerim yerim.Ne kadar güzel olmuş arkadaşım ya ellerine sağlık.Ben çok severim bu kurabiyeleri....


lezzetmutfağı...

keskinli dedi ki...

bir tanem
kurabiyelerin enfes olmus ellerine saglik sabah caya isterim iki tane bana bir ugra öptüm

Adsız dedi ki...

canımın içi ellerine kollarına saglık.. bi kere bende denemestım bu kurabıyeden ama senın tarıfın daha degısık.. emınım cok daha guzel olmustur bı tanesı.. cok ozledım arada gır de msn'de konusalım..
opuyorum seni.. hayırlı cumalar diliyorum..:)

fatostuncay.blogcu.com

peynir hösmelimi dedi ki...

arkadasim eline saglik.profilini okudum.bende aslan burcuyum ve filmler kitap hepsi birbirini tutuyor. ben Ayse Kulin hastasiyim.hemen hemen bütün kitaplarini okudum.haaa birde bende gurbet kusuyum aynen:)

Adsız dedi ki...

Serapcim mutlu huzurlu bir tatil gecirdigine cok sevindim.Ama ne kadar kalsamda az geliyor bana.Biliyorsun bu gün cocuklar tattile giriyor yilbasinda gutmeme ragmen yüzsüzlük yapip gözüm hala ucak tarifelerine kayiyor.Burda bir tek evimi özlüyorum.Blogcu bir arkadasimizlada bulusman cok güzel.

Unknown dedi ki...

portakal suruplu kek ile mantar kurabiyelerine bayildim cok nefis gorunuyorlar.ellerine saglik canim
tariflerini en yakin zaman da denemek isterim.
kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

Adsız dedi ki...

canımcım,
dedektifçilik oynuyorum kaç gündür ama buldum ve haddini bildirdim terbiyesize ...ama hem kendi cboxını silmiş, hem bendeki yorumlarını silmiş...neyse Allah uzak etsin...Bana bulaşmasınlar da ..bir tanecik kurabiyenden alayım da bari keyfim yerine gelsin...öpüyorum canımcım

ebruakin dedi ki...

Selam Serap'cığım,
Ellerine sağlık. Ben de bayılırım nişastalı kurabiyelere.
Öpüyorum canım.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

serabım yerim senin o mantar kurabiyelerini.bayılırım.nefis görünüyor.ellerine sağlık hayatım.öptüm.